Mihail Boldea: “Îmi place Băsescu, e un tip tare! Îmi place şi ca om şi ca politician! A reuşit să fie tătic în faţa tuturor, Mi-a plăcut de când era ministru. Am ales PD pentru că mi-a plăcut articolul 5. Când nu ai de la cine, furi de peste tot”

Un sfat de celibatar de top

La Veneţia mergeţi doar cu persoana iubită

Unii spun că ar fi “copilul minune” al baroului gălăţean, alţii îl cred “apărătorul interlopilor”. Cert este că la numai 29 de ani a apărat cu succes nume grele cu “tinichele penale” legate de coadă. Mihai Boldea, căci despre el este vorba, nu se consideră nici una, nici alta, ci pur şi simplu un avocat care îşi face treaba.

În rest, trage zilnic de fiare, are pistol cu gaze, deşi nu ştim la ce-i foloseşte fiindcă are centura neagră la Aikido; nu fumează, nu bea cafea, în timpul liber colindă munţii, se azvârle în cascade îmbrăcat în neopren şi aspiră la brevetul de scufundător. Mai nou, a început să-şi construiască o carieră politică în PD. Este, fără îndoială, unul dintre celibatarii de top ai oraşului, “însurat” din păcate, aşa cum singur spune, cu tribunalul.

Trei fraţi, ca în poveste

Mihai Boldea este mijlociul familiei şi singurul avocat. Fratele mai mare şi mezinul sunt medici. Mihai susţine că a venit pe lume în “clasica familie comunistă de intelectuali”, mama fiind profesoară, tatăl inginer în Combinat. Cum era puştiul Mihai Boldea? Sportiv! Potrivit mărturiei, juca fotbal până rupea tenişii. “Din clasa a III-a până pe la vreo 11 ani am făcut tenis de performanţă. Am participat la preliminarii ca să intru în lotul naţional de tenis de câmp. S-a făcut un blat şi nu am intrat în lotul naţional de copii al României, aşa mi-au spus tata şi antrenorul”, ne-a povestit tânărul avocat. În clasa a IX-a l-a convins pe fratele cel mic să se facă împreună avocaţi. Toate bune şi frumoase, numai că fratele cel mare care era deja student la Medicină l-a luat pe mezin la morgă şi i-a arătat un cadavru. Impresionat, frăţiorul cel mic a ales să se facă doctor, lăsându-l singur la bară pe Mihai. Şi el a avut o tentativă de abandon: “Mi-au plăcut armele, sirenele, girofarurile, am încercat să dau la Academia de Poliţie să devin ofiţer, dar datorită faptului că port ochelari am fost respins la proba medicală, şi, după două săptămâni, fiindcă aveam aceeaşi pregătire pentru examen, am mutat dosarul la Iaşi şi am intrat la Drept. Aşa a vrut Dumnezeu, să urmez calea pe care am ales-o iniţial, cea de avocat”. “Lumea interlopă”

Mihai Boldea a terminat facultatea cu 9,87, anul IV cu 10 pe linie. “Avocatura se fură, nu se învaţă! Important este să ai de la cine să furi, iar când nu ai de la cine, furi de peste tot. Am intrat la 22 ani în avocatură şi uite că am aproape opt ani. Avocatura e ca un bulgăre de zăpadă. În fiecare zi, în fiecare an, prin procese dobândeşti experienţă, creşti. De la maestrul meu, dl Bălan, am învăţat că nu există dosar în care să nu poţi să faci nimic. Cine spune asta să se lase de avocatură!”, pledează Mihai. El povesteşte că, prin prisma profesiei, cel puţin la început a intrat mai mult în dosare penale. Ce relaţii are cu interlopii? “Ponderea clienţilor mei erau oameni acuzaţi de diverse fapte grave şi se spunea că sunt avocatul lumii interlope. Era vorba lumii, nu a mea! E impropriu spus lume interlopă. E o lume specială a lor, a băieţilor <>… Nu am avut astfel de legături. În momentul în care vine la tine, indiferent de statutul lui socio-economic, e un client ca toţi clienţii. Îi spun ce soluţii există. Dacă eşti fair-play de la început n-are de ce să-ţi fie teamă, pentru că el ştie la ce să se aştepte. Nu-i convine, merge la altul! În dosarele în care erau probe clare de vinovăţie am preferat să stau în banca mea şi să-i las pe alţii. Acum mi-am diversificat activitatea, am intrat şi pe civil şi pe comercial”. El a ţinut să ne asigure că în afară de a le fi avocat, nu are nici o altă relaţie cu aşa-zişii interlopi. “Când eşti avocat, devii persoană publică. Trebuie să-ţi păstrezi imaginea şi demnitatea. În momentul în care intri în cercul lor şi participi la petrecerile lor, în mod clar respectul lor faţă de tine este zero. Am fost invitat, dar am refuzat spunând că nu are nici un sens”. Incidente? “Am avut, la începutul profesiei, un incident într-un proces de divorţ cu un soţ mai nervos. A trebuit să-mi iau pistol cu gaz. Nu l-am folosit niciodată, nici nu-l port, dar aşa a fost situaţia. Soţul s-a supărat, îmi telefona, mă ameninţa, şi am vrut să mă protejez”, povesteşte Boldea.
Greu de prins

“Sunt însurat cu tribunalul”, susţine Mihai Boldea. Asta înseamnă că în perioada în care a fost însurat a fost… bigam. “Am fost căsătorit, după un an am divorţat; nepotrivire de caracter”, spune tânărul. Programul lui este superîncărcat. Şi totuşi este imposibil să nu bănuim măcar că Mihai Boldea e “ţinta” sigură a domnişoarelor, mai ales că nu mai are verighetă, e tinerel, simpatic şi cu “muşchiul lucrat” la sală şi nici nu-i lipsesc banii: “Sincer, nu ştiu dacă sunt vânat, am ajuns la faza la care nu-mi mai dau seama dacă sunt vânat sau nu, fiindcă sunt greu de prins. Pot fi găsit foarte uşor la Tribunal, Parchet, Poliţie sau cabinet. Unde e maşina mea, sunt şi eu. Ca să mă prindă trebuie să mă găsească într-un moment în care să pot să stau de vorbă şi despre altceva decât de drept. Nu că nu-mi plac femeile, că ce e frumos şi lui Dumnezeu îi place, dar nu mai am timpul material! În facultate era altceva când aveai timp, plimbări lungi, vorbeai subiecte, făceai capul mare, curte… acum nu mai am timp. Nu sufăr, dar îmi este bine aşa!”. Dacă zice el…

“Băsescu e tătic”

În 2002, Mihai Boldea a devenit membru al Partidului Democrat, iar de curând a devenit preşedintele interimar al Organizaţiei Judeţene de Tineret. De ce PD? “Politica mă antrenează, mă pune să mă gândesc şi la altceva decât la drept. Îmi place Băsescu, e un tip tare! Îmi place şi ca om şi ca politician! A reuşit să fie tătic în faţa tuturor, tranşează problemele cu fermitate, corectitudine! Mi-a plăcut de când era ministru. Am ales PD pentru că mi-a plăcut articolul 5 din statutul partidului care spune că <>.

Democraţii sunt oameni de acţiune, interesaţi de viitor! Nu am venit aici să fac pe pisica, am hotărât să intru activ, având în vedere structura profesională. Bara m-a format şi sunt luat în serios. Am spus din start: Am venit la PD să facem ceva!”, spune liderul.

Băiat gospodar

Ştie şi ce înseamnă munca de jos! “Nu mi-e ruşine. Eu dintr-a IX-a până într-a XI-a am dat la sapă de mi-au sărit capacele. Dădeam cu sapa şi sărea unealta de tare ce era pământul. Tatăl meu are 25 de ari de vie. A fost un exerciţiu foarte bun dând la sapă vineri, sâmbătă, cald afară, transpirat, îţi doreai o gură de apă rece şi nu era decât apă caldă că erai la câmp!”, povesteşte cu umor Mihai Boldea. Acum, tatăl, ajuns pensionar, este <> care îi calcă hainele. “A face curăţenie în casă este o relaxare pentru mine! Ştiu să gătesc pentru că am fost student… ştiu să spăl. Acum mănânc mai mult în oraş. Anul trecut, în vară, mă gândeam să-mi pun cărţi în frigider că tot era gol…”.
No coffee, no smoking!
“În Galaţi este exclus să merg în baruri, cluburi, discoteci! Nu, pentru că mă întâlnesc cu foarte mulţi clienţi de-ai mei. Şi atunci care ar fi autoritatea mea în faţa lor? Dacă vreau să mă duc într-o discotecă, pot să mă duc la munte sau în afara ţării. Îmi place să mă distrez!” Îi plac artele marţiale şi are centură neagră în Aikido. Aikido te învaţă autocontrolul, e arta marţială în care foloseşti energia adversarului. Acum nu mai are timp de antrenamente, dar merge zilnic la sală şi jumătate de oră trage de fiare. Fitnessul e modalitatea lui de relaxare. În timpul liber îi place să “călărească” munţii. Ultima dată a mers cu fratele lui şi a făcut rafting: ca nişte nebuni s-au îmbrăcat în costume de neopren şi şi-au dat drumul pe Cerna, pe cascade. A văzut Suedia, Danemarca – Copenhaga, Hamburg, Helsinki şi Veneţia despre care spune doar atât: “cine se duce la Veneţia să meargă cu persoana pe care o iubeşte cu adevărat, altfel n-are ce căuta acolo!”

One comment on “Mihail Boldea: “Îmi place Băsescu, e un tip tare! Îmi place şi ca om şi ca politician! A reuşit să fie tătic în faţa tuturor, Mi-a plăcut de când era ministru. Am ales PD pentru că mi-a plăcut articolul 5. Când nu ai de la cine, furi de peste tot”

  1. Gatesc urzici verzi cu multa ceapa rosie si, citesc despre…dreptul Boldea ca, tot e post !
    Insa cel mai mult imi place incadrarea care o faci …pe dreapta .

    Sarbatori fericite !

Lasă un răspuns

