Unde era securitatea ?

Palatul Parlamentului  – Casa Poporului.
In 1988 eram in vizita la Baia Mare, un bun prieten imi povestea cum fratele lui s-a angajat sa lucreze ca constructor la Casa Poporului, m-a invitat la o calatorie spre Bucuresti , ca sa-l vedem pe fratele sau, era cazat intr-o camera de muncitori de linga Palat, avea adresa exacta,  cand am ajuns la Bucuresti , a chemat un taxi i-a dat adresa,soferul avea harta-n mina, dar nu gasise adresa , in sfarsit am coborat undeva si am cautat cazarea alergand 8 ore, in sfarsit ne-am adresat catre un muncitor, el ne-a indrumat, eram foarte obositi peste tot era paza, am dat de o cladire imensa de mare unde erau cazati muncitorii, cu mare noroc am dat de fratele prietenului meu, eu il cunostisem demult, ne-a zis hai sa vedeti palatul dar ne-a imbracat in haine de muncitori, el cunostea toate portiile de intrare, la fiecare poarte erau militieni si securisti, am uitat sa zic ca un muncitor mi-a dat ceva act – buletin de indentificare ca muncesc acolo am invatat pe de rost datele etc, cand am ajuns in apropierea palatului eu eram tare emotionat, dar nu trebuia sa se simte….. intre timp l-am vazut pe Ceausescu iesind din palat protejat de securisti a intrat in limuzina si a disparut, noi trei ne-am hotarat sa intram in palat fiecare prin alta poarta dar ne-am inteles unde ne vom intalni, cand am intrat m-a intrebat unul civil cred ca era securist, parola si altele le stiam noroc ca nu s-a uitat bine la poza, in sfarsit am intrat in palat, ce sa va spun asa ceva nu am vazut niciodata, am fost in lume dar asa ceva inca n-am vazut, covoare persane lustre din aur, marmura, dar sititi ce-mi povesteau muncitorii ca furau aur ca nimeni nu controla…nu ca era liber dar cine era prins intra in puscarie, m-am plimbat in palat dar cel mai mult mi-a placut balconul de unde ceausescu planuise sa se adreseze catre popor la mitinguri diferite, tiu minte ca m-am dus spre balcon chiar eram in balcon si strigam parca as fi eu Ceausescu, era un mare megaloman, dupa cateva ore in palat spre seara am plecat sa-mi schimb imbracamintea ne-am dus noi trei la un restaurant ……Trageţi în orice mişcă!

Palatul

Departamentul Securităţii Statului (Securitatea)

Sediul securitatii

Lasă un răspuns

