Mapa profesionala a lui Traian Basescu

traianbasescustolo.jpg traianbasescuflota.jpg

A incendiat 37 de nave. Actualul preşedinte, Traian Băsescu, a fost implicat în iarna 1981/1982 într-un accident de proporţii, care a rămas în istoria marinei moderne. 37 de nave au fost incendiate în portul francez Rouen, iar Sena a fost poluată de nava condusă de actualul şef al statului.

Despre acest eveniment din cariera sa profesională preşedintele Băsescu păstrează tăcerea, chiar dacă la un moment dat şi-a recunoscut vina în incident şi faptul că a înşelat autorităţile franceze. O explicaţie adusă de un fost marinar ar putea fi aceea că Băsescu a fost făcut căpitan de cursă lungăde PCR, cu binecuvântarea Securităţii, fără a avea experienţa necesară.

Jurnalul Naţional prezintă şi proba falsificării probelor accidentului din 1981/1982, recunoscută chiar de Traian Băsescu. Luni, Băsescu îl va primi la Bucureşti pe omologul său francez, Nicolas Sarkozy. În declaraţia lui Băsescu, pe care o prezentăm integral, acesta recunoaşte faptul că a falsificat probele unui accident din Portul Rouen pentru a se salva şi a păcăli statul francez. Accidentul cauzat de Băsescu are şi o altă explicaţie: actualul preşedinte a fost făcut căpitan de cursă lungă fără a fi respectate prevederile legale.

SENA ÎN FLĹCĹRI. Incidentul provocat de căpitanul de navă Traian Băsescu s-a petrecut acum 27 ani. Era una din primele curse în calitate de căpitan de cursă lungă ale lui Traian Băsescu. Primise pe mână conducerea navei Argeş la doar trei luni de la obţinerea brevetului. O lansare la apă însă cu ghinion. Pe Sena, în Portul Rouen, nava a luat foc la descărcarea încărcăturii. Alte 37 de nave au luat foc, de asemenea. Imediat, francezii s-au prins că focul a pornit de la nava actualului preşedinte şi au trecut la anchetă. 28 de zile a stat Băsescu la Rouen, pentru a le explica francezilor ce şi cum. A scăpat doar după ce i-a minţit. „Legislaţia franceză funcţiona corect. Adică nu trebuia să dovedesc eu că nu s-a produs poluarea de la mine, ci autorităţile franceze trebuiau să dovedească că s-a produs poluarea de la mine”, mărturisea Băsescu în 23 iunie 1998 într-un interviu acordat postului de televiziune Prima TV.

ŞTERGEREA PROBELOR. În interviul citat, actualul preşedinte recunoaşte că a ascuns probele vinovăţiei sale în accidentul de la Rouen. „Am explicat organelor de Securitate ce s-a întâmplat cu noi acolo şi, acum pot să o spun public, nu mai e nici un secret, am schimbat ceva în instalaţie înainte să permitem accesul autorităţilor franceze la bord, ceea ce a făcut imposibilă demonstraţia, demonstrarea vinei noastre”, spunea candid Băsescu.

CĹPITAN DE CURSĹ LUNGĹ LA FĹRĹ FRECVENŢĹ. Tudorel Dănilă, un fost marinar emigrat în Canada în anii ’80, a explicat pentru Jurnalul Naţional traseul unui absolvent de marină până a deveni căpitan de cursă lungă. Dănilă este un fan al preşedintelui. Totuşi, el spune ceea ce ştie. El spune că, în mod normal, unui candidat îi trebuiau nouă sau chiar zece ani pentru a trece toate etapele necesare obţinerii acestei calităţi. Dănilă spune că Băsescu a terminat marina în 1974 şi a devenit căpitan de cursă lungă în 1981. „Practic, şi nici teoretic, nu se poate. Probabil pe linie de partid sau pe linie de alte activităţi extraprofesionale se dădeau nişte dispense. Aceste dispense se dădeau în primul rând pe pile. Trebuia să ai relaţii mari”, spune fostul marinar, stabilit acum în ţara frunzei de arţar. El spune că au fost câteva cazuri de căpitani de cursă lungă făcuţi pe pile înainte de trecerea numărului de ani necesari. Este vorba de cazul lui Florentin Scaleţschi, care la 27 de ani a fost făcut căpitan: „Se vorbea atunci în flotă. Mama lui era bună prietenă cu doamna Găinuşă, care pe vremea aceea era în Comitetul Central al PCR şi parcă şi ministru”.

CV PREZIDENŢIAL ÎN NEREGULĹ. Dănilă spune că despre Băsescu se vorbea în flotă că ar fi avut tot o susţinere importantă. „Eu îţi vorbesc ca un marinar. Nu se poate ca după şase ani de zile de marinărie să ajungi peste noapte căpitan de cursă lungă. Trebuie să treci prin tot felul de etape. La nave mai mici, apoi la nave mai mari şi tot aşa. Pe mine, ca marinar, mă surprinde această evoluţie”, ne mai spune fostul marinar, care spune că este de ajuns să citeşti cv-ul prezidenţial pentru a-ţi da seama că ceva nu este în regulă, mai ales dacă ai lucrat în branşă. „Ajungi căpitan de cursă lungă, mai apoi conduci Biruinţa – nava amiral a flotei române. Mie mi se pare ceva prea aglomerat, prea împachetat”, mai spune Dănilă.

7 comentarii la “Mapa profesionala a lui Traian Basescu

  1. Salut,Ovidiu,EU a cenzurat un blogger,unde s-a mai pomenit asta?Mai mult a luat ip-urile celor ce au criticat-o si ii da in judecata,desi au dat linkurile din presa…Ce parere ai?

  2. Da Ovidiu, pentru acest lucru trebue să înţelegem trecutul, să nu mai repetăm greşelile trecutului, ceeace faci tu pe blogul tău are o mare împortanţă şi te felicit pentru asta.
    Ţ-am pus o întrebare la mine , dacă ai timp trimite un răspuns.

  3. Ai dreptate, dar, toate regimurile erau de vina dar daca deja traim in libertate si democratie avem nevoie de oameni cu trecutul nepatat, eu as zice ca nu numai regimul comunist era de vine doar tot noi oamenii l-am creeat, dar cum spui , cine a servit regimul ziaristii, poetii de curte, securistii, si alte functii ca comandanti sau directori care puteau sa avanseze numai prin binecuvantarea securitatii si a partidului, acesti oameni lipstiti de moralitate nu mai au dreptul sa detina vre-o functie publica.

  4. Dacă ne luăm după ce spune Felix Motanul se pare că Băse a intrat în rândul informatorilor încă de când era la liceu aşa încât sunt sigur că îndeplinea toate condiţiile care se cereau .
    Dar acum aceste lucruri nici nu mai contează, regimul comunist a fost de vină şi nu oamenii.
    Românul, cum îl ştii s-a adaptat timpurilor şi ” s-a descurcat cum a putut „.

  5. Pe vremea lui Ceauşescu nu trebuia să fi un bun profesionist pentru a avansa în funcţie, trebuia să ai o „origine sănătoasă” adică să nu ai părinţi intelectuali, trebuia să fi primit în PCR şi asta nu se făcea decât dacă făceai parte din clasa muncitoare.
    Dacă voiai să avansezi şi mai mult, de exemplu să fi director sau să lucrezi în străinătate trebuia neapărat să fi colaborator al securităţii iar apoi chear ofiţer de securitate sub acoperire.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s