Mesajul zilei: „Am votat pentru”

Sotii Ceausescu Buick

de – Dantv

1/25/2009 2:57:32 PM ET

Sondaj

Am votat pentru..consider mai potrivit din cateva puncte de vedere.. Am prins si vremurile din anii 70 cand in toate bacaniile ( alimentarele rurale ) se putea cumpara : carne , branza, salam , masline etc.. la niste preturi foarte bune si erau de calitate ( maslinele erau din Grecia ) , copil fiind gaseam foarte multe dulciuri de calitate pe care nu am suficient spatiu ca sa le enumerez, portocale se gaseau in multe magazine sau banane, smochine, etc.. parintii meu atunci puteau cumpara in rate multe lucruri ca : mobila , electrocasnice si altele desi eram trei copii cu un tata salariat si mama lucratoare la CAP aveam acces la multe lucruri pe care in vremurile post revolutionare nu ti le poti permite avand atati copii si un salariu..hai chiar 2 .

Nu existau intreruperi de curent, posturile tv aveau programe bune si pt. copii si pt adulti ( Manix, Colombo, Dactari, Tarzan ) si multe pe care nu-mi reamintesc acum , duminica stiu cei ce au peste 37-38 de ani ca aveam ce vede la un tv.

Hainele pt copii erau la preturi mult mai mici decat cele de adulti nu ca acum cand pt. o pereche de pantalonasi de copii platesti egal ca si pt. adulti. Muncitorii i-si permiteau sa mearga intr-un concediu la una din statiunile celebre cam in fiecare an, ca sa numai vorbim ca la un restaurant cuplurile mergeau regulat sa manance o friptura si sa bea o baterie de vin cu cateva zeci de lei (la un salariu cam de 1800 de lei ),la Poiana Brasov era ceva normal sa poti consuma ceva , lucru care acum pare un adevarat curaj daca nu ai un salariu minim pe economie la tine. Lumea era foarte amabila si respectuoasa , vizite intre familii si prieteni , doar in Spania am mai intalnit asa ceva in aceste vremuri.

Lucrurile au inceput sa se altereze prin anii 80-81 cand au inceput sa se ,, carteleze ” unele produse alimentare de baza , oamenii i-mi aduc aminte ca incepeau sa-si faca ,,depozite” de zahar , faina , ulei etc. se cumparau cu sutele de kg de teama ca nu vor mai gasi .

Au urmat apoi anii mai grei cand erau cozile pe care multi le stiu dar atunci cu ceva cunostinte ( pcr )..:)) puteai gasi ,, pe sub mana ” ca asa procedau majoritatea gestionarilor de magazine si alimentari .Le aduceau o anumita cantitate la vanzare , bagau la vanzare un sfert iar restul dadeau la cunostiinte sau la pret de suprapret si asa s-au facut unii ,, oameni ” daca erai un om simplu nu aveai sanse sa apuci fara pile..dar cred ca ceausescu nu era responsabil pt ce faceau acestia.

I-mi aduc aminte prin anii 80 si ceva locuiam in orasul Oltenita unde desigur era criza ca in majoritatea localitatilor romanesti ( carne se gasea ca acolo era cel mai mare abator din partea de sud a tarii, poate si din tara) unde intr-o zi s-a anuntat ca vine nu stiu ce ministru numai retin decat ca parca Alexandrina Gainuse ?? Atunci primarul a scos din depozitele ICRA marfa de nu se gasea decat cu greu si a bagat in magazine dar…fara sa se vanda din ele.. doar pt. decor sa-si creeze o imagine buna ministru ca cetatenii traiesc bine , adica ce mare interes i-si da el ca primar .

Lucrurile nu au stat asa deoarece ministrul respectiv a afirmat ca acel oras e foarte bine aprovizionat comparativ cu altele si a recomandat ca un procent din cantitatea alocata acestui oras sa fie distribuita ( erau niste cote alocate pe localitati ) si in alte orase si asa cetatenii acelui oras au luat-o in barba ca dupa ce ca nu era suficient , urma sa primeasca mai putin..cam asa stateau treburile in anii 80 ..nu ,,dumnezeu” facea rau ci ,,sfiintii ” sfinti care dupa 89 au ramas sa zburde liberi ca caprioarele pe campii , care mai tarziu au devenit oameni de afaceri si conduc interesele politice si economice ale romaniei..pt aceasta eu a trebuit sa ma mut cu familia in Spania fiindca in romania cu meseria si pregatirea mea nu am avut multe sanse stiti destul de bine .

Si pe vremea lui ceasca a fost greu anii 80 .. ca dupa 89 a fost din ce in ce mai greu pt. majoritatea clasei joase- mijlocii .Ar fi multe de spus..

Sotii Ceausescu Craciun

15 comentarii la “Mesajul zilei: „Am votat pentru”

  1. Vai, vai, Viorica,
    te rog frumos sa nu incerci sa dezinformezi cititori. Te bazezi doar pe propria imaginatie .

    DanTv are perfecta dreptate, de ce ?
    daca nu ai reusit sa te documentezi, iti propun sa citesti
    ” National Geographic”

    Între anii 1971-’75, România a înregistrat o rată anuală de creştere a PIB-ului de 11,3%, neegalată niciodată.

    Rata medie de creştere a PIB-ului în România a scăzut de la 11,3% (între 1971-1975) la 9,6% (1976-1980) şi la 1,8% (1981-1982).

    Motivele:
    Dezorganizare, nepotism, corupţie, neglijenţă, furt.

    În 1982, veniturile comerţului exterior al României au scăzut cu 17% faţă de anul precedent.

    PIB înseamnă produsul intern brut, valoarea totală a bunurilor şi serviciilor produse într-o economie într-o anumită perioadă.
    –––––––––-

    Asadar lasa povestea ta ca nu are nicio legatura cu PIB, sau cu economia sau cu nivelul de trai!

    ––––––––––––––––––

  2. Am zis eu ca a luat Ceausescu personal imprumuturi? Eu am zis ca am trait bine pe banii capitalistilor, nu pe munca noastra. Cand am fost nevoiti sa ne descurcam cu ce producem noi si sa platim datoriile (indiferent cine le-a facut) am trait prost. Dantv amintea cat de fericiti eram in anii 70 cand „se gasea de toate” uitand ca nu din productia noastra proprie proveneau acele de toate, ci din imprumuturi. Daca nu se intelege asta inseamna ca imi tocesc degeaba degetele pe tastatura.

  3. Imi pare rau Viorica, dar asta inseamna ca nu ai citit stenograma, tu ai vorbit si de „imprumut”.

    Stenograma:
    „Tov. Nicolae Ceauşescu: Dar, în orice caz, nu se poate ca întreprinderile, chiar la nivel republican, să nu fie sub o îndrumare unitară, sigur, cu multă autonomie, cu multe drepturi. Cu vreo 20 de ani în urmă le-am dat şi noi drepturi foarte multe şi primul lucru pe care l-au făcut a fost să ia credite şi să facă tot felul de investiţii neeconomice. Atunci noi le-am restrâns drepturile şi am gândit că trebuie să ţinem în mână anumite lucruri, deoarece pentru România 11 miliarde de dolari datorie în 1980 constituia o situaţie foarte grea. De altfel trebuie să vă spun că în discuţiile pe care le-am avut atunci cu Brejnev, el mi-a spus de câteva ori: nu te duce să faci datorii. De câteva ori mi-a atras atenţia asupra acestui lucru, însă am greşit, că am dat multe drepturi întreprinderilor şi toţi s-au apucat şi au sus că dacă avem drepturi, atunci să luăm credite din străinătate.

    M.S. Gorbaciov: Guvernul este de vină!

    Tov. Nicolae Ceauşescu: Tovarăşul Dăscălescu nu era atunci prim-ministru.

    Tov. Constantin Dăscălescu: Eu am venit la plată!

    Tov. Nicolae Ceauşescu: Însă după aceea am luat măsuri şi am oprit această situaţie reuşind să plătim datoria.

    M.S. Gorbaciov: Desigur, noi nu vrem să fie rău, noi vrem să fie bine.

  4. Dragii mei daca cititi articolul meu Nostalgii si nostalgici aflati de ce o duceam mai bine in 70 si rau in 80. In 70 am trait pe banii primiti imprumut de la imputitii de capitalisti iar in 80 Ceausescu a hotarat sa-i returneze. Si d-l Dantv, mai invata ortografia romana, ca n-o sa mori din asta.

  5. Apropo, ştii cumva unde găsesc o înregistrare completă a procesului Ceauşescu? Pe internet am găsit numai fragmente. Într-un caz se pretindea că e înregistrarea completă, dar nu era decît de la pronunţarea sentinţei şi discuţii de după pronunţare.

  6. „Ceauşescu nu era responsabil pentru ce făceau aceştia” (vînzătorii de la alimentare, ştăbuleţii mai mărunţi) e o penibilitate. Avea puterea absolută, sistemul de selecţie a cadrelor era cel gîndit de el, deci şi responsabilitatea sa era totală.
    Poţi spune eventual că Băsescu nu e responsabil de tot ce se întîmplă în România, că pînă anul trecut a fost Tăriceanu prim-ministru iar acum guvernul e de coaliţie, incluzînd un partid care s-a opus lui Băse. Dar Ceauşescu nu se poate ascunde de responsabilitate.
    Una din calităţile unui om politic este să ştie să-şi aleagă colaboratorii. Nu trebuie să se priceapă în toate, dar trebuie să-şi aleagă colaboratori care se pricep.

Lasă un răspuns

