Binecunoscuta jurnalistă a Antenei 3 Dana Grecu îşi sărbătoreşte astăzi ziua de naştere. La mulţi ani!. Dana Grecu: „O emisiune in care sa nu ma plictisesc eu! Mi-ar placea sa vorbesc cu Regina Marii Britanii”

Binecunoscuta jurnalistă a Antenei 3 Dana Grecu îşi sărbătoreşte astăzi ziua de naştere. (…) îi urează „La mulţi ani!”.

Suntem mândri că publicul alege „Ordinea zilei”. „Îmi place să descopăr fărâmele de minuni în maldărele de gunoaie” “Eu iubesc ziua mea! O săp­tămână înainte şi una după, mă simt minunat. Nu ştiu de ce, că doar mai adun nişte ani. „Trăiesc aceste vremuri cu mare atenţie. Oamenii sunt foarte înrăiţi. Mare parte din agresivitatea lor vine din doza mare de tupeu pe care trebuie să o înghită zilnic de la cei care decid pentru ei.
Inaltime: 167 cm Greutate: 59 kg
Tara: Romania Muntenia
Oras: Pitesti
Dana Grecu (n. 18 oct. 1975) – jurnalist. Data nasterii: 18 octombrie 1975 (37 ani) .
–––––-


INTERVIU EVA.RO
Pe Dana Grecu o vezi in fiecare zi, de luni pana vineri, de la 16.00 la 18.00, la Antena 3. Aici, alaturi de analistul politic, Radu Tudor, jurnalista intoarce pe toate partile evenimentele din fiecare zi si le dezbate in timpul emisiunii „La ordinea zilei”.

Pentru a o cunoaste mai bine, am decis sa cel mai bine ar fi sa stam de vorba cu ea si iata ce a iesit!

Care este targetul emisiunii „La ordinea zilei” si cum se face selectia evenimentelor pe care le analizati?

„Ordinea zilei” se intimpla zilnic, de luni pana vineri, de la 4 la 6. Ne adresam oamenilor care vor sa fie informati, care vor sa ajunga repede la miezul problemei, care nu asteapta primetime-ul pentru a se dumiri in legatura cu un subiect. De cele mai multe ori evenimentele se intampla intre 4 si 6. Asa ca tinem pasul cu ele, la cald. La „Ordinea Zilei” intoarcem pe toate fetele o stire astfel incat sa creionam contextul in care ea a aparut pe piata. Ne ajuta invitati avizati.

Cand si in ce circumstante ati inceput sa lucrati impreuna cu Radu Tudor?

Suntem parte a emisiunii „Ordinea Zilei” de la facerea ei. Faptul ca il consider pe Radu un reper pentru mine face neimportant detaliul ca ne-am cunoscut.

Cum este sa lucrati cu Radu Tudor?

E  un  tip orgolios, experimentat, atent la nuante si foarte credibil. E o nuca tare. E greu sa-i ajungi la inima! Eu sunt naravasa, el asezat! Cineva a vazut ca asta ar putea fi o formula de succes. Tin la Radu ca la un prieten bun.

Cum ati ajuns in televiziune?

Simplu. Am depus o cerere de angajare. Ma recomandau o facultate de profil pe care o absolvisem si Scoala BBC pentru televiziune.

Exista evenimente fara importanta carora stirile le dau greutate? Imi puteti da un exemplu din experienta dumneaovastra?

Toate evenimentele sunt importante. Discutia e pentru cine, cat de multi si de grei sunt cei care le vad importante. Cat de abili sunt cei care traduc evenimentele. Unghiul de abordare este capital in a face dintr-un eveniment sters o stire de presa.

Vi s-a intampla in cariera dumneavoastra sa faceti compromisuri numai pentru ca acesta a fost ordinul?

Nu mi se dau ordine. Dar nici nu cunosc trufia obiectivitatii. E o fraza pe care am citit-o undeva si mi-a placut pentru ca ma reprezinta. Asadar e posibil ca educatia si prejudecatile mele sa incline la un moment dat balanta intr-o parte sau alta. Cert este ca mi-ar fi rusine sa spun o vorba in care nu cred.

Daca ati fi pusa sa prezentati o emisiune de divertisment, ati face-o?

Nu cred c-as fi in stare sa prezint o emisiune de divertisment.

De ce va este cel mai frica in momentul in care intrati in direct?

De faptul ca as putea fi tentata sa vreau sa par mai desteapta decat sunt.

Daca nu ar fi fost televiziune, ce altceva ati fi facut?

Nu m-am gandit pentru ca eu chiar imi fac meseria cu mult drag.

Care este personajul din Romania care pe care nu l-ati avut invitat in emisiune, insa v-ati dori foarte mult sa vina?

Horatiu Malaiele

Care credeti ca ar fi stirea care au sparge toate audientele, la ora aceasta in Romania?

Traian Basescu iese din politica.

Familie si cariera. Doua zone despre care unele persoane spun ca se elimina una pe alta. Este adevarat sau, din contra, cele doua pot merge in paralele foarte bine?

Nu cred ca exista vreun om caruia cariera sa-i dea tot!

Care este omul politic pe care il admirati cel mai mult si de ce?

Ii admir in tacere pe cei care au har pentru meseria asta.

Daca nu ar fi fost Antena 3, exista vreo alta televiziune in care v-ati dori sa lucrati?

CNN

Care sunt lucrurile pe care trebuie sa le stie un tanar care vrea sa faca jurnalism?

Sa fie dispus sa afle toate fetele subiectului, chiar daca nu-i place ceea ce afla.

Ce ne puteti spune despre familia dumneavoastra?

Noi suntem 4. Maria 2, David 5, Bogdan 35 si Dana 32.

Ce faceti cand aveti putin timp liber?

Stau acasa cu familia.
––––––-


Dana Grecu: “Nu mi-e teama de ce-ar putea avea viata în sac pentru mine”

07.05.2009

Îsi refuza statutul de vedeta – “atunci Mircea Diaconu ce mai e? Sau Larry King?”. Este un foarte bun profesionist si nu-si doreste mai mult. Nu suporta sa scape frâiele din mâna si negociaza tot ce-i scoate viata în cale

Jurnalist incisiv în presa scrisa locala, specializata în anchete si economie la televiziune, Dana Grecu vine de la Antena 1 Pitesti. De aproape cinci ani însa, a devenit o prezenta obisnuita pe plan national, în urma propunerii de a lucra la Bucuresti.

Dupa ce a prezentat stirile la Observatorul de weekend la Antena 3 si a convins prin prezenta ei incisiva, prin întrebarile mereu la obiect si prin faptul ca este stapâna pe informatia de ultima… secunda, i s-a dat de a prezenta emisiunea “La ordinea zilei”, prima dezbatere a zilei din programul Antenei 3. Împreuna cu analistul politic si militar Radu Tudor si cu invitatii lor, analizeaza si comenteaza în direct principalele evenimente ale ultimelor ore si felul în care ne afecteaza acestea pe fiecare dintre noi.

O sansa pe care Dana a stiut sa o fructifice din plin. “Am facut doi ani în martie! La multi ani, Mult, daca ma întrebi pe mine. Ritmul de lucru e destul de alert si cred ca de-asta simt ca a trecut o vesnicie. În plus, televiziunile schimba foarte des formate si echipe. Noi am ramas în grila. Am avut parte în tot acest timp si de momente mai tensionate, si de clipe foarte frumoase. Am plecat la drum fara sa ne cunoastem si am ajuns prieteni. M-ai întrebat ce am învatat în tot acest timp. Am învatat sa ascult si eu de cineva! Mi-am gasit nasul. Un nas foarte bun în meseria asta, exigent, foarte abil si care impune respect. Editorul general al emisiunii, Andreea Munteanu. E genul acela de om pe care e musai sa-l întâlnesti în viata. Asadar am învatat sa ascult, sa fac echipa, sa fac legaturi. Sa cred în mine, fara sa ma desenez buricul Pamântului. Am învatat sa lucrez cu oameni mult mai experimentati ca mine, si Radu, si Andreea au multi ani de presa centrala peste ai mei.”

Jurnalismul, asa cum îl practica ea, cere sacrificii, un obol firesc pe care Dana întelege ca trebuie sa-l dea. Îsi aminteste de un episod petrecut în urma cu mai bine de doi ani, pe vremea în care înca avea interventii pe domeniul economic în principalul jurnal de stiri: “Îmi aduc aminte ca eram însarcinata cu Maria în sase luni si am plecat la Sulina sa facem o ancheta despre smecherii care profitau de ignoranta unor sateni ca sa le ia vitele si caii pe motiv ca animalele ar fi bolnave. Evident, valorificau carnea, o scoteau chiar din tara. Un tun consistent, cu acceptul mai marilor din Tulcea. Am trecut un brat al Dunarii, la Sulina, pe un vânt teribil, într-o barca mica, fara vesta de salvare. Omul care vâslea îsi blestema zilele ca a plecat cu noi pe asa o vreme, ca a acceptat banii. Mi se întarise burta si ma gândeam, în caz ca nasc prematur, cine Dumnezeu ma moseste!?”
A nascut pâna la urma la soroc, dar s-a obisnuit sa accepte aventura ca pe un mod de viata.
“Îmi place sa cred ca sunt în tot si-n toate, dar sa pastram proportiile”

“Eu sunt jurnalist, înainte de toate. Înainte sa fi fost editor si prezentator de stiri la Antena 3, înainte sa fi dat interviuri”, declara Dana, care se teme ca va veni ziua în care statutul de persoana publica îi va îngreuna substantial negocierile aprige din piata, cu care se mândreste.

Dar ziua aceea înca nu a venit. “Sau a venit si nu-mi dau eu seama. Asta e ca în dragoste… Treci pe lânga el si abia târziu, când l-ai pierdut din ochi, realizezi ce ti s-a întâmplat. În afara de salariu, am negociat totul pâna acum. Negociez si acum totul. În piata, la masa, în restaurant, în parc, acasa… Îmi place sa cred ca sunt în tot si-n toate. Evident, nu e asa, dar îmi place sa cred. Stii ceva? Sunt totusi în multe din cele aproape de mine! Simt asta. E un fapt.”

Revenind la discutia despre faptul ca televizorul te face vedeta, Dana se înversuneaza împotriva. “Daca eu sunt vedeta, Mircea Diaconu ce mai e? Sau Larry King? Sau Eric Clapton? Sa fim seriosi si sa pastram proportiile. Eu sunt un jurnalist de 33 de ani, care a ars niste trepte în meseria lui, care, dupa opt ani de presa locala si centrala a ajuns, ca asa au decis sefii lui, sa faca o emisiune de televiziune, doua ore pe zi, de luni pâna vineri. M-as împauna putin, pozând în vedeta, dar numai ca sa-ti fac tie pe plac. Altfel, nu mi-as spune vedeta pentru ca e cale lunga pâna ce lumea se va raporta la mine. Pâna ca eu sa devin un reper pentru altii.”

Dana nu este un om cu care sa simti ca ti-e la îndemnâna sa te întinzi la povesti, la bârfit, la chicoteli. E drept. În schimb, este o persoana care îti da raspunsuri savuroase. Simti un râset ascuns undeva sub pojghita de franchete atât de directa, încât îngheata, daca nu esti pregatit sa înfrunti femei inteligente. Nu pare genul care sa faca greseli, sa aiba ezitari sau sa-i fie frica. Nici nu m-as fi gândit s-o întreb daca se teme de ceva, dar a marturisit neîntrebata. “Mi-e frica sa nu ranesc iremediabil oamenii care îmi ies în cale, în momentele în care eu nu sunt sigura pe mine. Stiu ca o fac din dorinta de a pastra eu frâiele în mâini. De asta mi-e frica. De neputinta mea de a gasi calea cea mai diplomata sa amendez o vorba, un gest, o atitudine. Si-mi mai e frica sa nu vina ziua în care nu o sa stiu ce sa-l rog pe Dumnezeu!”

“Copiii se bucura când ne vad îmbratisati”

Face de patru ani naveta între Pitesti si Bucuresti, împartindu-se între cariera si familie. La Pitesti i-au ramas, cu domiciliu stabil, sotul, baiatul si fata. Numai ea e vesnic pribeaga, dar nu se plânge. “Nu mai simt drumul asta! Nu-l mai simt, sincer. Se fac cinci ani în ritmul asta si drumul e parte din mine. N-as putea sa nu-l fac. Când intru pe usa, ai mei zburda de bucurie prin casa. Linistea lor merita orice! Si, la rândul meu, eu sunt fericita pentru ca îmi stiu copiii pe mâini bune. Bogdan e un tata extraordinar si omul fara de care n-as putea trai. Este reperul meu si dupa 16 ani. Bogdan este norocul vietii mele. Este un om minunat si fara el, fara sprijinul lui, nu as fi putut ajunge aici. Acum, el a ramas la Pitesti cu copiii, unde are afacerea lui. David si Maria au o bona extraordinara si bunici entuziasti.

Spre norocul tuturor, David si Maria se înteleg de minune. “N-am crezut ca el o sa fie atât de curând protector fata de ea. Pentru noi toti, si cred ca si pentru el, surpriza a fost ca Maria este foarte sociabila, vorbareata si vesela. E cuceritoare. Se lipeste de oameni. De el însa e dependenta”. Despre fiul ei, spune ca este un om “pe sufletul” ei: “comunicativ, bun, mamos, istet, sanatos. Daca Dumnezeu o tine tot asa în ceea ce îl priveste…”

Dana este foarte mândra de faptul ca nu este mama de weekend, ci a stat acasa cu fiecare din bebelusii ei pâna la un an. Si acum, desi a reînceput serviciul si face naveta la Bucuresti, tot ea gateste, curata gresia si negociaza în piata pentru cele mai bune rosii. De unde se vede ca e bine sa lucrezi la Departamentul Economic!

Dana si sotul ei sunt fericiti ca au scapat de gelozia care se naste de obicei între frati. “Cautam sa fim foarte atenti cum împartim momentele de tandrete, asa încât sa nu ranim pe vreunul dintre ei. Am observat ca se bucura foarte mult când ne vad îmbratisati. Au un zâmbet pe fata în clipa aceea, care te încarca pentru un milion de ani.”

Orice interviu trebuie neaparat sa cuprinda întrebarea despre proiectele de viitor. Deci, ce poiecte are Dana Grecu ? “Proiectul meu… este sa am grija de tot ce tine de binele alor mei. As da orice sa-mi stiu copiii, barbatul si cele doua rânduri de parinti sanatosi. În rest, meseria mi-o fac cu mare drag. Nu mi-e teama de ce-ar putea avea viata în sac pentru mine. A, da, as vrea ca sa ia premiul APTR anul acesta.” (sursa:revistafelicia)
––––––


Dana Grecu, Zambetul de pe Antena 3
2 mai 2007

Dana Grecu este mai mult decat un chip frumos. Desi prezinta stiri, nu este o sclava a prompterului, ci o persoana spontana, mereu capabila sa treaca proba directului. Emisiunea „Prima editie” pe care o modereaza impreuna cu Radu Tudor nu face decat sa-i confirme valoarea. M.V.

Dana Grecu este mai mult decat un chip frumos. Desi prezinta stiri, nu este o sclava a prompxerului, ci o persoana spontana, mereu capabila sa treaca proba directului. Emisiunea „Prima editie” pe care o modereaza impreuna cu Radu Tudor nu face decat sa-i confirme valoarea. M.V.

Cum ai ajuns sa faci televiziune?

In ultimul an de facultate, am facut scoala BBC pentru televiziune. Dupa ce am dat testul final de absolvire, profesorul meu, Andrew Clark, mi-a spus asa: „Nici sa nu te gandesti sa faci altceva decat televiziune!“ Asta m-a facut sa bat la portile unui studio local – Antena 1 Pitesti. Acolo am inceput.
Din prima clipa mi-am dat seama ca „sunt din film”, ca sa zic golaneste. In rest, nu ma caznesc sa par nici mai frumoasa si nici mai desteapta pentru ca sunt la televizor si ma vede o tara. Nici mie nu-mi place sa fiu mintita! Am, in schimb, repere! Sunt cativa oameni la usa carora bat sa-i intreb: cum a fost? Si tin cont de sfaturile lor. Pentru ca sunt mult mai buni decat mine in meseria asta!

Ce le lipseste televiziunilor din Romania?
Oameni sinceri.

Presa romaneasca in trei cuvinte?
Bine ca e!

Pe cine ti-ai dori sa ai invitat, daca ai putea alege orice personalitate din lume?
Ei, uite, e greu de ales. Mi-ar placea sa vorbesc cu Regina Marii Britanii.

Formatul ideal de emisiune pentru tine?
O emisiune in care sa nu ma plictisesc eu!

Ce gandeai inainte de a intra pentru prima oara in direct?
Ca e floare la ureche… Toti suntem foarte destepxi acasa, in fotoliu! Imi amintesc ca, la primul direct, eram sigura ca o sa mor de inima si ca stirea o sa fie asta, nu cea despre care eram pregatita sa vorbesc! Am avut emotii foarte mari. O data. Acum am doar… emotii.

Ai putea face presa mondena?
Iti trebuie talent sa pui intrebari despre lucruri foarte personale. Nu cred in: azi scriu despre inundatii si maine intru in poseta Oanei Roman. E drepx, sunt si excepxii. Uite, colegul meu Dan Capatos. A fost unul dintre cei mai buni jurnalisti pe investigatii. Acum face VDTV si matinalul de la Antena 1. Amandoua, formate de monden! Lui i-a iesit!

Daca n-ai fi fost jurnalist.
N-as fi fost!

Care-i primul gand pe care l-ai avut despre Bucuresti, atunci cand te-ai mutat?
Ca nu mi-ar placea niciodata sa locuiesc aici!

Ce-ti amintesti din perioada studentiei?
Ca m-am indragostit de profesorul de reportaj!

Esti sotie si mama sau o femeie de cariera?
Sunt un om pentru care familia e mai importanta decat meseria. Dar meseria ma ajuta sa-mi intretin familia.

Cum este familia ta?
Frumoasa. Cea mai frumoasa. A mea.

Care-i cel mai mare defect pe care i-l tolerezi sotului tau?
Suntem impreuna de 12 ani. Si suntem total diferiti. Nu avem defecte!

Ce trebuie sa fie in vitrina unui magazin ca sa nu te poti abtine sa cumperi?
Mancare, daca mi-e foame!

Cate perechi de pantofi ai?
Cate sa ma faca sa mai vreau!

Teo sau Andreea Marin?
Teo e mai aproape de firea mea.

O piesa de teatru sau o plimbare in parc?

O piesa de teatru si-apoi o plimbare in parc.

Un meci de fotbal sau o telenovela?
Un meci de fotbal.

Această prezentare necesită JavaScript.

Un comentariu la “Binecunoscuta jurnalistă a Antenei 3 Dana Grecu îşi sărbătoreşte astăzi ziua de naştere. La mulţi ani!. Dana Grecu: „O emisiune in care sa nu ma plictisesc eu! Mi-ar placea sa vorbesc cu Regina Marii Britanii”

Lasă un răspuns

