Deputatul cu numărul 317 Cătălina Elena Ştefănescu

catalinas221100qDespre deputatul cu numărul 317, pe nume Cătălina Elena Ştefănescu, se ştiau până acum două lucruri: că la 24 de ani este cel mai tânăr din noua legislatură şi că a fost „secretara” liderului PSD Liviu Dragnea, la Teleorman. Ce nu se ştia este că vorbeşte trei limbi străine, că a studiat la Moscova, că este olteancă şi că a preferat, spre deosebire de unii colegi din PSD, să nu îşi umfle CV-ul cu unele studii pe care încă nu le-a finalizat cu diplomă.

În campania electorală, împotriva ei s-a lansat o poză veche, care i-a pecetluit renumele: o tânără dansatoare lascivă, agăţată de gâtul secretarului general al PSD şi actual vicepremier Liviu Dragnea. Aşa ar fi intrat Cătălina Ştefănescu în politică. Nimic mai greşit, spune ea.

„S-au spus multe răutăţi. S-au dat poze în care nu eram eu. Acum vă puteţi da seama că nu eram eu, pentru că mă vedeţi. Era o dansatoare profesionistă, brunetă, mult mai înaltă decât mine, era un eveniment la care eu nici măcar nu am participat. Vi se pare că acum 4 ani, adică la 20 de ani, aş fi putut arăta ca la 35?”, râde cochet Cătălina Ştefănescu, când o întrebi dacă a valsat primii paşi în politică alături de Liviu Dragnea.

Într-adevăr, Cătălina Ştefănescu este o fată cu un aspect greu de confundat, când o vezi pe holurile Parlamentului. Îmbrăcată într-un taior negru care contrastează cu figura ei copilăroasă, elegantă din vârful părului atent împletit până la pantofii din piele mată, cu toc înalt, Cătălina nu face încă lumea să întoarcă capul după ea. Stă la cutie, atât prin ţinută, cât şi prin comportament. Se fereşte de presă, evită să meargă pe mijlocul holurilor largi din Casa Poporului şi nu atârnă în compania unor politicieni celebri.
catq
Spre deosebire de colegele ei de Parlament, mai experimentate, dar care au fost acuzate, ca şi ea, că au avansat cu ajutorul liderilor influenţi în partide, tânăra de la PSD Teleorman nu vrea să iasă în evidenţă. La 24 de ani, nu adună încă ciorchini de ziarişti în jurul ei, ca Elena Udrea, nu defilează apăsat, în ţinute fistichii şi nu se pupă cu cei cunoscuţi, ca Alina Gorghiu.

Cătălina este însă deja cunoscută. Veteranul Mădălin Voicu de la PSD o opreşte în plen şi schimbă câteva vorbe râzând cu ea. La prânz, ciugulind doar un ştrudel cu mere, Cătălina are compania a trei domni deputaţi. Tânărul Vlad Cosma, ajuns deputat PSD în Parlament cu renumele de „băiatul lui tata”, o scanează din trecere şi îi confirmă conspirativ unui prieten: „Asta e!”.catalinas00
În prima zi de muncă la Parlament, Cătălina Ştefănescu vrea să facă lucrurile ca la carte. Cu o oră înainte de începerea primei şedinţe a plenului Camerei Deputaţilor, a ieşit din şedinţa USL în care Ponta, Antonescu şi Constantin băteau în cuie ultimele detalii ale Guvernului, şi s-a dus să pregătească hârţogăraia.

Ca junioară a Parlamentului, Cătălina a fost secretară de şedinţă a Camerei Deputaţilor, alături de alţi doi tineri deputaţi. Ei trei l-au acompaniat pe veteranul Dinu Giurescu, cel mai în vârstă deputat din noul Parlament, care a prezidat prima şedinţă a Camerei din noul Parlament.

Cătălina nu a avut loc însă la prezidiu, fiind preferată Gabriela Podaşcă, 28 de ani, de la PSD. „A fost în ordine alfabetică, mi-au promis că mâine o să stau eu la prezidiu”, zâmbeşte puţin dezamăgită Cătălina Ştefănescu.

La primul vot cu cartela, a şovăit. Dar nici nu a apucat să întoarcă privirea pentru ajutor, că doi colegi din jur i-au şi explicat cum funcţionează aparatul.

Misterele Cătălinei: Oltenia, Rusia, Portugalia

Deşi lumea o ştie de Cătălina Ştefănescu din Teleorman, tânăra este o olteancă născută în Râmnicu Vâlcea şi locuieşte în Bucureşti. „Dar în fiecare weekend sunt în colegiu la Teleorman, pentru că asta a fost prima mea promisiune de campanie”, spune tânăra deputată.

Cătălina spune că ştie trei limbi străine – engleza, rusa şi portugheza. A studiat limbile străine la Universitatea Bucureşti, s-a specializat în engleză-rusă, apoi a plecat cu o bursă de un semestru la Moscova, la Institutul Puşkin. Râde când o întrebi dacă a dorit să respecte o tradiţie rusofilă din PSD: „Nu e vorba de tradiţie şi având în vedere că m-am născut în 1988, nu cred că pot fi acuzată de comunism. Mi-a plăcut limba rusă, am avut note foarte mari şi acolo a fost bursa, pentru a aprofunda cunoştiinţele de limbă”.

A mai absolvit un masterat de politici publice la SNSPA şi acum urmează cursurile Institutului Diplomatic Român. „Nu îl veţi găsi în CV, pentru că este în curs de finalizare”, spune serioasă Cătălina.

Cum a ajuns „secretara” lui Dragnea: „Nu e sănătos să sari paşi”
catalinas00076
Cu o familie înrolată cu carnet de partid în PSD, era greu ca tânăra Cătălina Ştefănescu să nu ajungă în acelaşi loc.

„Am fost informată şi implicată în acest domeniu de mică. La mine în familie toată lumea era de orientare social-democrată, erau membri PSD. Se discuta politică şi m-a captivat subiectul. Am devenit simpatizant, apoi membru în cadrul organizaţiilor de tineret. Încetul cu încetul s-au produs aceşti paşi. A fost un parcurs normal, nu am sărit etape. Am participat la activităţile de tineret, de campanie, de instruire. Nu e sănătos să sari paşi”, povesteşte pentru gândul Cătălina Ştefănescu.

La 24 de ani, recunoaşte că deputăţia a venit un pic prea devreme: „Recunosc că nu aveam ca obiectiv principal să devin deputat, îmi doream, dar nu neapărat acum. Dar dacă mi s-a oferit şansa, am acceptat”.

Cum a apărut această şansă? Nu din senin şi nu de la Liviu Dragnea, se apără Cătălina.

„Dacă aş fi candidat în Vrancea, probabil că aş fi fost acuzată de o legătură cu domnul Oprişan, dacă aş fi candidat în Vâlcea, cu domnul Câlea. Acest lucru se datorează faptului că sunt femeie. Nu cred că, de exemplu, domnul Boureanu sau alţi domni au fost vreodată acuzaţi de aşa ceva. Am avut ocazia să colaborez cu domnul secretar general (Liviu Dragnea-n.r.), dar nu acest lucru a determinat candidatura mea”, spune Cătălina Ştefănescu, pentru gândul.

De altfel, propunerea de a candida la Parlament nu ar fi venit de la Dragnea, ci de la longevivul primar din Turnu Măgurele, Nicolae Mohanu, spune Cătălina Ştefănescu. Cu toate acestea, a lucrat în echipa lui Liviu Dragnea şi activităţile ei au avut mereu legătură cu Consiliul Judeţean Teleorman, dar nu ca secretară personală a lui Dragnea.

„Este o confuzie de termeni, nu am fost secretara domnului Dragnea. În statut există un secretar general al partidului, acesta este domnul Liviu Nicolae Dragnea. Echipa dumnealui se numeşte secretariatul general. Acolo este o echipă de tineri, fiecare se ocupă de părticica lui, nu există un secretar sau o secretară. Eu mă ocupam de relaţia cu partenerii externi, prin prisma pregătirii – cunoştinţele de limbi străine”, susţine Cătălina Ştefănescu.

Legătura cu primarul din Turnu Măgurele a apărut după ce Cătălina s-a implicat într-o festivitate anuală din Teleorman.

„Am fost alături de tinerii din Teleorman de foarte mult timp. În fiecare an se organizează de Consiliul Judeţean un eveniment numit Parada Europei. Participă liceele, fiecare reprezintă câte o ţară, cu care alegorice. Eu am fost doi ani la rând, i-am susţinut pe tineri. Aşa l-am cunoscut pe domnul Mohanu, de unde a venit propunerea”, povesteşte deputata.

Planurile Cătălinei Ştefănescu în Parlament

Cătălina Ştefănescu vrea să fie membră în Comisia de Învăţământ a Camerei Deputaţilor. Nu se lansează în gol când o întrebi ce planuri are în Parlament, nici dacă visează să ajungă ministru. Deocamdată, se gândeşte doar la un proiect de lege.

„Îmi doresc foarte mult să se rezolve acel paradox al tinerilor la angajare – ai terminat o facultate şi nu vrea nimeni să te angajeze pentru că nu ai experienţă. M-am gândit că aceast problemă s-ar putea rezolva dacă ar exista un parteneriat real între universităţi şi angajatori, studenţii să facă practică în mod concret de pe băncile şcolii şi această practică să fie recunoscută ca experienţă în muncă”, spune Cătălina Ştefănescu.

Cătălina Ştefănescu ştie că multă lume e cu ochii pe ea şi aşteaptă să vadă cum se mişcă prin politica de la centru: „Sunt la început şi am de învăţat de la toată lumea. Am o responsabilitate foarte mare atât în faţa cetăţenilor din colegiul meu, cât şi în faţa tinerilor din toată ţara. Dacă eu deschid un drum pe care se merge cu seriozitate, cu dorinţa de a face lucruri cu impact pozitiv, atunci poate peste 4 ani vom vedea mai mulţi tineri că încearcă să candideze”.

Peste 10 ani, Cătălina Ştefănescu nu se vede neapărat în politică.

„Sunt atrasă în primul rând de lucrul cu oamenii. În politică asta ai şansa să faci, să lucrezi cu oamenii şi în folosul oamenilor. Eu asta îmi doresc să fac. Acum sunt foarte concentrată pe ce am vorbit cu cetăţenii din colegiul meu şi dacă o să reuşesc să realizez proiectele, poate peste 4 ani mă voi gândi la o continuitate a carierei politice. Dacă nu, probabil că nu voi mai activa în politică”.

Lasă un răspuns

