Cum a scapat Ceausescu de la moarte in accidentul aviatic din padurea Vnukovo. Poze inedite!

Cum era să moară Ceuşescu într-un accident aviatic similar, în Rusia

Coincidenţe stranii leagă catastrofa aviatică în care şi-a pierdut viaţa preşedintele Poloniei, Lech Kaczynski, de un alt incident aviatic, petrecut tot în Rusia, avându-l ca protagonist pe fostul sef de stat Nicolae Ceauşescu. În noiembrie 1957, o delegaţie românească de nivel înalt care mergea la Moscova pentru a participa la celebrarea Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie a fost victima unui accident aviatic controversat, din care Ceauşescu a scăpat nevătămat.

După o escală în Ucraina, la Kiev, avionul care îi transporta, printre alţii, pe Grigore Preoteasa, ministrul de externe de atunci al României, şi pe Ceauşescu, se prăbuşeşte la ora 17.48 a zilei de 4 noiembrie 1957, chiar lângă pista de aterizare a aeroportului moscovit Vnukovo. Din 11 oameni aflaţi la bord, în accident au murit patru persoane, printre care şi Grigore Preoteasa.
Ceauşescu a scăpat doar cu câteva răni, conform certificatului medical, care consemna: „traumatism al părţii externe a hemitoracelui drept şi la gamba stângă. Plăgi zgâriate la faţă, mâini şi picioare. Temperatura: 37,3 grade, stare generală satisfăcătoare”, notează stirea.wordpress.com.

Aşa cum amintea Mihai Novicov, translatorul aflat şi el în avionul care s-a prăbuşit, în cartea „Moartea lui Grigore Preoteasa – catastrofa de pe aeroportul Vnukovo„, norocul lui Ceauşescu s-a dovedit a fi ghinionul lui Preoteasa. De altfel, la înmormântarea lui Preoteasa, Ceauşescu a ţinut să fie printre cei care transportă sicriul fostului tovarăş de partid, flancat de Leonid Brejnev, viitorul secretar general al Partidului Comunist din URSS, potrivit aceleiaşi surse.

Evenimentul a dat naştere multor speculaţii, legate şi de faptul că din delegaţie a lipsit şefului statului, Gheorghiu-Dej. Acesta s-a răzgândit în ultimul moment invocând o gripă. Dej nu mai era privit cu ochi buni de ruşi deoarece insistase pentru retragerea trupelor şi a consilierilor de la Bucureşti. S-a spus atunci că accidentul de la Vnukovo ar fi fost de fapt un atentat la adresa şefului P.M.R, care fusese însă avertizat din timp de serviciile secrete româneşti. Această teorie nu a fost probată nici după jumătate de secol. Cert este că accidentul din 1957 seamănă izbitor cu cel de sâmbătă căruia i-a căzut victimă preşedintele Poloniei.

Raportul comisiei sovietice care a anchetat cazul a fost publicat în 1990 de profesorul Mircea Chiriţoiu de la Arhivele Militare ale Statului Major General. Potrivit acestuia (citat de ziarul gorjean „Vertical”) vinovaţi au găsiţi piloţii sovietici. Trebuie spus faptul că în perioada respectivă conducătorii români zburau cu aeronave şi echipaje puse la dispoziţie de ruşi. Potrivit raportului comisiei, avionul ar fi coborât mai devreme şi s-a agăţat de vârfurile copacilor din pădure, la o înălţime de 10-15 m, apoi s-a prăbuşit şi a luat foc. Ca urmare a acestui accident, la scurt timp, România şi-a creat propria flotilă aeriană pentru transportul conducătorilor.

Articol realizat cu ajutorul lui Cornel Şomâcu de la ziarul Vertical din Gorj

Acum 53 de ani, pe 4 noiembrie 1957, aeronava in care se afla Nicolae Ceauşescu se prăbuşea la Moscova. Aproape incredibil, Nicolae Ceausescu a scăpat doar cu răni uşoare.

Se spune că în viaţă poţi trece peste multe, dar nu poţi bate norocul. Lui Nicolae Ceauşescu, care a condus România vreme de un sfert de secol, destinul i-a făcut cu ochiul din timp, protejându-l de cele rele de parcă ar fi avut o stea în frunte. Exemplul cel mai clar îl reprezintă incidentul din noiembrie 1957 de la Vnukovo, un aeroport situat lângă Moscova. Acolo, nea Nicu a reuşit să scape cu viaţă, deşi s-a prăbuşit cu avionul. Atunci au murit toţi membrii echipajului şi Grigore Preoteasa, ministrul de externe de atunci al României.

Noiembrie 1957. Cel mai aspru comunism po­sibil îşi face de cap într-o Românie docilă, care răspunde, la foc automat, doar la comenzile par­ti­dului. Petru Gro­za e pre­şedinte al Consiliului de Stat, Gheor­ghe Gheor­ghiu-Dej e secretar ge­neral al Par­ti­du­lui Mun­ci­toresc Ro­mân (PMR), prim-ministru e Chi­vu Stoica, iar Nicolae Cea­uşescu, în vârstă de 39 de ani, urcă rapid în ierarhie, ajun­gând nu­mă­rul 2 în PMR. În câteva zile, Uniunea Sovietică aniversează 40 de ani de la Marea Revoluţie Soc­i­a­listă, aşa că o delegaţie stufoasă din partea au­torităţilor de la Bucureşti îşi anunţă prezenţa la Moscova, la sărbătoarea „roşie”. Dată fiind importanţa evenimentului, pe scara avio­nului IL-14 urcă nume mari, în frunte cu minis­trul de externe, Gri­gore Preoteasa, cu Ale­xan­dru Moghioroş şi cu Nicolae Ceauşescu.

În catastrofă au murit patru oameni din 11

După o escală în Ucraina, la Kiev, avionul se prăbuşeşte la ora 17.48 a zilei de 4 noiembrie 1957 chiar lângă pista de aterizare a aeroportului moscovit Vnukovo!  Din 11 oameni aflaţi la bord, în accident aveau să moară trei membri ai echipajului, printre care şi piloţii, şi Grigore Preoteasa. Că­să­torit cu Elena, dar lo­go­dit şi cu norocul, Nicolae Ceauşescu avea să scape doar cu câteva răni, conform certificatului medi­cal, care consemna: „tra­u­matism al părţii externe a hemitoracelui drept şi la gamba stângă. Plăgi zgâriate la faţă, mâini şi picioare.

Temperatura: 37,3 grade, stare generală satisfăcătoare”. Aşa cum amintea Mihai Novicov, translatorul aflat şi el în avionul groazei, în cartea „Moartea lui Grigore Preoteasa – catastrofa de pe aeroportul Vnukovo”, norocul lui Ceauşescu s-a dovedit ghi­­nionul lui Pre­oteasa. De altfel, la în­mor­mântarea lui Preoteasa, Ni­colae a ţinut să fie printre cei care cară sicriul fostului tovarăş de partid, flancat fiind de Leonid Brejnev, viitorul secretar general al Par­tidului Co­munist din URSS. Deşi la funeralii îşi maschează cu mâneca pardesiului lovitura de la mâna dreaptă, Ceau­şescu arată incredibil pentru un om care, cu două zile în ur­mă, su­pravieţuise unei catas­trofe aviatice de asemenea proporţii.

Eroare de pilotaj sau prăbuşire comandată?

Foarte multă vreme după accidentul de la Vnukovo s-a speculat că în realitate nu a fost vorba de o eroare de pilotaj întâmplătoare, ci de o „comandă” venită de la Moscova, care voia să scape de anumite persona­je ale guvernului român.

De altfel, Gheorghe Gheor­ghiu-Dej a renunţat în ultima clipă să se alăture delegaţiei române, pretextând că are treburi importante de rezolvat în Capitală. Zvonurile au fost alimentate şi de faptul că piloţii, lucru normal pentru România acelor ani,erau sovietici.

Vnukovo, aeroportul blestemat al ruşilor

Catastrofa de la Vnukovo nu este singurul accident din istoria aeroportului moscovit, care consemnează 11 asemenea evenimente. Primul a avut loc la 11 iunie 1957, cu 5 luni înainte de drama din care Ceauşescu a scăpat teafăr. La bordul avionului Ilyuşin 14P se aflau 13 oa­meni, din care 5 au supravieţuit. Cel mai grav accident din istoria aeroportului Vnukovo s-a întâmplat la 17 martie 1979, când avionul Tupolev 104B s-a prăbuşit la puţin timp după decolare, din cauza faptului că greutatea transportată depăşea cu mult limitele ad­mi­se. Din cei 106 oameni aflaţi la bord au murit 86.

Mai mult, la 23 de ani după accidentul de la Vnukovo, Ceauşescu a fost din nou la un pas de moarte.

Atentat cu icre de Manciuria

În 1980, la o masă festivă organizată cu ocazia zilei de 1 mai, apropiaţii lui Ceauşescu au consumat icre în care se aflau cioburi de sticlă. Securitatea a intrat în alertă, crezând că este un atentat la viaţa preşedintelui României.

Episodul este relatat de istoricul Teodor Filip în cartea „Secretele USLA„: „Prin 1980, s-a dat de 1 mai o recepţie festivă res­trânsă. În me­niu erau şi icre de Man­ciuria pe rondele mici de pâine. Stefan Andrei (n.r. – ministrul afacerilor ex­terne) şi Gheorghe Oprea (n.r. – prim-vice-prim-ministru) au sim­ţit cioburi de sticlă în gură. To­varăşu’ nu gustase, pentru că ţinea regim. L-au chemat pe generalul Neagoe. «Bă tâm­pi­tule, ce ne-ai dat să mân­­căm?». Neagoe a ordonat să se strângă icrele de pe masă. I s-a raportat şi lui Ceau­şescu. «Cineva a vrut să mă omoare!», a urlat acesta. «Dacă ajunge un ciob de sticlă în sânge, pleacă spre inimă şi nu-l mai scoţi»”.

Magazionerul scăpase borcanul pe jos

Ancheta a început pe loc, toţi gândindu-se să dezlege misterul tentativei de omor. Unul din securiştii implicaţi po­vesteşte în cartea lui Filip. „Neagoe l-a che­mat pe şeful de contrainformaţii. Telefonul de la bucătărie, pe care îl ascultam permanent, ne-a salvat pe toţi. Am derulat casetele şi am pus telefoanele de acasă sub ascultare. Aşa am aflat ce se întâmplase. Omul de la magazie s-a dus să pună 300 de grame de icre pentru protocol. Era în magazie un borcan de 5 kilograme. A băgat lingura de lemn şi a pus icrele pe o hârtie cera­tă. A aplecat borcanul şi l-a scăpat jos. S-a dus şi l-a sunat pe şeful lui. «Veniţi că am scăpat borcanul!» În meniu erau trecute icre de Manciuria şi nu mai aveau de unde lua imediat altele. Au ales nişte icre mai curate, iar cele cu cioburi le-au pus în alt borcan, pe care l-au îngropat. Cu tot cu icre. I-am luat la rând. Am început cu şeful lor. Îl ajutasem şi ne ajuta şi el pe noi în pro­bleme specifice. To­va­răşul îl ştia de mult. Nu puteam să-l dăm afa­ră, chiar dacă voiam noi. La în­ceput, n-a vrut să re­cu­noască, dar l-am luat cu ele­mente concrete. L-am dus să dezgroape borcanul. I s-a raportat tovarăşului tot. L-au pus şef la Intercon­ti­nental!”.

25 comentarii la “Cum a scapat Ceausescu de la moarte in accidentul aviatic din padurea Vnukovo. Poze inedite!

  1. Foarte interesantă paralela cu moartea lui Grigore Preoteasa. Am făcut-o şi eu pe blogul ginerului – Adrian Năstase. Domnia sa spune că nu ştie detalii despre acel eveniment. Eu cred doar că este foarte discret.

    Apreciază

  2. articol de-a dreptul partinitor, filo-comunist (sau national-securist). Cum se face ca majoritatea paranoicilor (ziarul GORJEAN „Vertical”, Teodor Filip – publicat de editura craioveana „Obiectiv”) sunt originari din Oltenia?! Probabil asta o fi aportul oltenilor la civilizatie: tiganii si paranoicii national-comunisti

    Apreciază

  3. Eu unu sunt nascut in 87 , dar imi stiu rostul si trag cat pot de tare sa ajung si sa fac ceva , chiar daca nu mi-a placut cartea asta a fost din cauza sistemului oferit de guvern si de tara , dar m-a ajuta si mentalitatea mea sa ajung sa fiu cum sunt , si parintii , fiind drepti si directi cu mine ! Nu ma duc la fac. foarte multe , dar stiu esentialul si ma duc sa am o diploma , mai greu cu un viitor bun dintr-o facultate , totul tine de spaga ; asa ca va intreb eu un lucru , sa imi vad de treaba mea sa ajung sus unde vreau si sa imi fac ceva pt mine ( sa imi dezvolt o afacere sau orice altceva productiv) sau sa stau in continuare la facultate sau la facultatile din Bucuresti , unde dai o restatna de 5 ori , si o obtii restanta la materia respectiva doar pentru ca profesorul , „onoratul” si „stimatul” profesor are parte (comision x%) din taxa ce revine de fiecare student , la 250 de studenti picati , de 5 ori , inmultiti si voi cu 100 ron , vedeti cat vine si dupai

    Apreciază

  4. NICU A SPUS CA „VOI NU SUNTETI IN STARE SA ZUGRAVITI CE A CONSTRUIT TATA”….SI ASA ESTE..ASTIA E ACUMA CE FAC?FREACA MENTA CAND SE PLICTISESC DE FURAT…ATUNCI AVEAI VIITOR,CASA,SERVICI SI DE BINE DE RAU SI CE MANCA SE MAI GASEA…ACUMA DE UTI IN MAGAZINE SI CU CE PLATESTI…?E VAI DE EA TARA….DINTR-O TARA FARA DATORII IN 90 UITE CA AM AJUNS COLONIE EUROPEANA PRECUM SI COSUL E GUNOI SI E MARFURI NSAPA AL EUROPEI..INSA PRETUL NU IL PLATESC GOLANII DE SUS CI TOT NOI AMARATII CARE LUCRAM PE O COAJA DE PAINE….

    Apreciază

  5. Cati dintre conducatorii romaniei de dupa 1989 au venit la sfarsit de mandat in fata poporului sa spuna ce au facut ei in cei 4 ani ?? Niciunul! Basca venea din 5 in 5 ani si ne informa ce a facut si ce va face . Astia de acum au terminat o statie de metrou in 18 ani – Basca a facut metroul de la 0 in 3 ani ( 40 de statii).Nici acum casa poporului nu-i terminata ! Basca a finalizat lucrarile in proportie de 90% iar incapabilii nu-s in stare sa termine 10% in 18 ani !!! Nu mai spunem de canale , centrala atomica si multe alte lucruri realizate in 25 de ani . Ce au facut conducatorii postdecembristi in 20 de ani??? Au furat ce a facut Basca , ne-au bagat bine in datorii iar acum vin sa-i realegem in parlament . Cine imi vrea votul si este femeie imi face un oral sa raman si eu cu ceva (promisiunile nu se pun) , daca este barbat si-mi vrea votul , sa vina sa-mi spele covoarele . Numai asa am sa votez cu cineva dintre”politicieni”

    Apreciază

  6. Datorita celor care ne conduc acum romania a ajuns o tara de rahat. Daca n-ar fi fost Ceausescu romania nici n-ar mai fi existat, asta e adevarul de care se feresc toti lingaii care sciu ca a fost cel mai aspru comunist. A facut CEVA din tara asta, pe care hoardele de conducatori care se perinda de la lovitura de stat din dec. 89 isi dau atata interes sa o distruga si de unde au avut ei atatea oase de ros si atatea surse de furat. Fara Ceausescu arfi fost un teritoriu faramitat, iar istoria stearsa din memoria oamenilor. Degeaba se striga dupa 89 nu ne vindem tara, tot se va alege praful de romania cat de curand.

    Apreciază

    • @Alice, cum sa afirmi asa ceva! Sunt de acord cu tine ca cei care sunt acum ar trebui pusi la zid, dar cum poti sa sustii ca fara Ceausescu nu am fi avut istorie si nu am fi existat ca natie??

      Apreciază

  7. Tot ce s-a construit pe timpul lui Ceausescu a fost distrus si vandut la fier vechi! Uzinele si agricultura tineau leul puternic!Acum au fost distruse SI MUNCITORII ROMANI TREBUIE SA PLECE SA LUCREZE IN EUROPA PT CA AICI DEMOCRATIA I-A CONCEDIAT!!

    Apreciază

  8. Ma aflu in avionul de Kiev.Suntem 11 persoane.”Filozofu” si-a verificat glicemia inainte de a urca in avion si a decis ca sunt 3 ceasuri rele,preferand sa mearga cu trenul.Pana azi nu am iesit..din casa,dar am luat un purgativ si acum dupa ce am rostit o mantra,am decis sa merg cu avionul.Ma gandesc si eu si Paki sa nu avem soarta lui Ceausescu de acum 51 de ani,mai ales ca acum ne aflam intr-un gol de aer.De emotie Paki si-a facut necesitatile fiziologice pe scaunul AN 24,jignindu-l pe Antonov,creatorul spiritual si fizic al aeronavei.Ma gandesc din nou la Prater!Oare pensionarii inghit in continuare carnati,transpirand?Ma gandesc cu groaza ca ar putea sa se dezhidrateze,daca nu vor avea acces la bere.Ma gandesc la „Filozofu” care avea temperatura normala si stare generala satisfacatoare.Gandurile imi treceau prin cap cu mare viteza.Daca va fi o eroare de pilotaj?

    Apreciază

  9. SCRISOARE DESCHISA CATRE REGELE MIHAI IN CARE CER PLIN DE RESPECT SA SPUNA ADEVARUL, SA RESTABILEASCA FAPTELE ISTORICE SI SA REDEA ASFEL DEMNITATE ROMANILOR!

    „DRAMA POLONEZA SI UMILINTA ROMANEASCA ”
    Drama poloneza poate avea o semnificatie deosebita pentru romani. El poate fi inceputul recuperarii istoriei si demnitatii piedute.
    In legatura cu evenimentele din cel de al doilea razboi mondial nu trebue acceptat nici minimalizarile nici exagerarile. Daca dupa ‘lista lui Schindler” cel care a salvat erau 1000 de oameni nevinovati sa facut un film celebru, pe lista romanilor erau aproape un milion de oameni nevinovati. Faptul ca in democratia romaneasca este interzis o discutie libera pe un subiect contraversat este revoltator. In interventia mea de la ICR New York nu am negat crimele si tragedia din Transnistria, am deplans suferintele evreilor dar m-am ridicat impotriva acuzatiei de genocid aruncata la adresa romanilor. Ideia de vina colectiva care a fost inrebuintata de ideologiile comunista si fascista nu are ce cauta intr-o democratie. Nu demult am postat pe blog comentariul de mai jos.

    ” – “ROMANII CRIMINALI SAU EROI ?”-

    Polonia incearca sa-si recupereze istoria.
    “victimele acestui accident urmau să participe la marcarea unei alte mari tragedii pentru poporul polonez – 70 de ani de la masacrul din pădurea Katyn, unde 22 de mii de ofiteri polonezi au fost ucişi la ordinele scelerate ale lui Stalin, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.”
    ROMANIA TREBUE SA FACA ACELASI LUCRU SI SA IASA DIN MICIUNA.

    DECE ESTE ASCUNS ADEVARUL ?

    TREBUE OOPRITA CREIARA UNEI ISTORII ASERVITA INTERESELOR
    POLITICE SI ECONOMICE.

    ARTISTUL ROBERT HORVATH CERE RESTABILIREA ADEVARULUI ISTORIC. EL NU NEAGA TRAGEDIA DIN TRANSNISTRIA DEPLANGE UMILINTELE LA CARE AU FOST SUPUSI EVREII ,DAR CERE CA LA SCOALA COPII SA INVETE DESPRE FAPTUL UNIC IN ISTORIE CAND UN POPOR SALVEAZA PE ALTUL.
    PENTRU VINA DE A SPUNE CA ROMANII AU SALVAT DE LA O MOARTE SIGURA APROAPE UN MILION DE EVREI- OAMENI NEVINOVATI- CINEASTUL ROBERT ESTE DAT AFARA DE LA O INTALNIRE
    PUBLICA TINUTA LA ICR NEW YORK.
    DESCHIDETI

    http://video.google.com/videoplay?docid=-3001110215792007342#

    DESI MATERIALUL A FOST EDITAT TENDENTIOS NU APARE NICI UNDE O FRAZA IN CARE CINEASTUL NEAGA HOLOCAUSTUL,
    EL CERE SA SE RECUNOASCA FAPTUL CA DE PE TERITORIUL ACTUAL AL ROMANIEI ( EXCEPTAND ARDEALUL DE NORD CARE ERA SUB CONTROL MAGHIAR ) NU A FOST TRIMIS NICI UN EVREU SPRE LAGARELE DE CONCENTRARE NAZISTE
    . EL CERE CA ACEST ‘MIRACOL AL ISTORIEI ” SA FIE CONSEMNAT IN CARTILE DE ISTORIE. CEACE A REALIZAT SOCIETATEA ROMANEASCA ALTII NU AU REALIZAT NICI CU PUTEREA GANDULUI . ROBERT HORVATH PROPUNE RIDICARII UNUI MONUMENT NUMIT ” OMENIA ” CARE SA CINSTEASCA ACEST
    FAPT FARA PRECEDENT IN ISTORIA CELUI DE AL DOILEA RAZBOI MONDOAL
    SI POATE IN INTREAGA ISTORIE A UMANITATII”
    DESCHDETI
    http://devanewyork.blogspot.com/
    http://www.devagallery.com/

    AM TRIMIS IN CURSUL ZILEI DE AZI O SCRISOARE REGELUI MIHAI SEFUL STATULUI ROMAN DIN ACEASTA PERIOADA. EL ARE DATORIA MORALA SI LEGALA DE A SPUNE ADEVARUL. MENTIONEZ CA ATITUDINEA MONARHIEI A FOST UN FACTOR IMPORTANT IN SALVAREA EVREILOR ROMANI. SPER CA SCRISOAREA MEA SA FIE CONTRASEMNATA DE MULTI ALTII . ACEASTA SCRISOARE POATE FI INCEPUTUL RECUPERARII DEMNITATII PIERDUTE.

    Apreciază

Comentariile nu sunt permise.